söndag 25 oktober 2009

Tusen kramar...

Ja hej alla glada, och ledsna men det hoppas jag ingen är.
Idag har det varit en underbar dag. Dagen började med höst städ i trädgården och barnen sprang i löven. Jag mublerade riktigt fint i växthuset så där skulle jag verkligen kunna tänka mig att sitta en frostig dag och läsa något bra. Bilder på detta kommer.
Försöker med vinter pyntning i huset och fårskinn och plädar kommer fram. Mycke funderingar på jul pynt och hur julgranen ska se ut. Får bli en promenad till skiogen och hämta hem kottar, mossa, granris och sedan ska jag köpa kottar i fattigmanssilver samt göra små smällkarameller.
Ska även inhandla gamla pepparkaksformer som ska hänga i granen. För en gångs skull så längtar jag efter varje dag nu och fram till jul och nyår.

Spets i massor hittade jag i en påse hos mamma, gissa om jag beslogtag på denna kasse.
Ja får tacka alla för den fina julinspiration och inte minst vinter inspirationen, jag är helt säker på att ni får mig att må så mycket bättre än på länge.

Tusen kramar till er/sara

12 kommentarer:

  1. Vi har haft städardag i trädgården här med. Underbart skönt.
    Nu längtar man verkligen till att få sätta igång med pyssel och pynt:)
    Lite grön blev jag i ansiktet när jag såg alla fina spetsar, hihi. Förstår att du la beslag på dem-

    Kramar Mari

    SvaraRadera
  2. Tack för titten....vad skönt att du mår bättre! Det riktigt "sprudlar" energi om dig när du skriver! Härligt! Vilken fin dag du verkar ha haft! Må så gott! Kramis Therese

    SvaraRadera
  3. Hej o tack för titten hos mig! Vad roligt att du mår bättre o kan njuta även av hösten...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Oj vilka fina spetsar som du hittat!
    Jag längtar också till julen, särskilt till mina 18 dagar med ledighet, men jag väntar dock ett tag med julpyntandet. Men planera har jag börjat göra!! :-)

    SvaraRadera
  5. Ja nu kan man börja att planera inför alla julbestyren men man ska bara gör det man tycker är roligt. Vad mycket gott bröd du hade bakat i helgen ååå den som ändå hann med det, hembakt är värdefullt.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Men vilken fyndpåse du fann hos henne! Massor av vacker spets!! Tänk så mkt fint du kan göra med den! Tack själv för att du kom och ville ha din bok signerad! KRAM Petra

    SvaraRadera
  7. Tack för berömmet! Vilken skatt du hittade hos mamma... Jag var själv hos min mor och rotade i helgen, en del fina silverfat kom fram bland annat. Hon kunde dock inte förstå att jag tänkte behålla dem oputsade :) Skickar ett mail också. Kram, Tina

    SvaraRadera
  8. Hello Sara! Yes I understand you! English is not my language either! Nice to hear you have so many projects for Xmas...here it's still so warm that it seems still very far!
    Beatiful laces you have!
    A nice day for you!
    Vale

    SvaraRadera
  9. Kikar in o Tackar för titten. Hoppas attdu haft en bra dag. Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  10. Hejsan , va skönt att du mär bättre just nu .Oj så mycket fina spetsar du hittade .Kramisaar /STINA

    SvaraRadera
  11. Oh, vilken fyndpåse du fann!! Härligt! Jag har ocå börjat planera inför julen och det är halva nöjet =)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Vika fina bilder!
    Och vilken spetssamling!!
    Det var ett fynd.

    Vad skönt att du mår bra!

    Kram Hannis

    SvaraRadera