lördag 1 augusti 2009

Finns sommaren kvar?

Ja äntligen sol idag men gräsklipparen gillade inte den blöta ändå. Jag travar bara runt i crklir idag och rastlösheten äter upp mig. Tur jag har bloggen.
Detta ett sommarfynd en underbar spegel och en ängel så klart. under 100 :- för allt.
Ja allt blir inte vitt hemma hos mig. Detta är en byrå och spegel efter min mormor och det gör det till att vara orginal. pianot brevid har varit med förut det är efter min pappa, han fick det i 4 års present. Ljusstakarna har synts förut men här har ni dens placering i det hela.
En ram som jag träffade på i sommarsverige. Har inte mage att måla den vit får nog vara guldfärgad.
Ja solen skiner som sagt idag och dahlierna förgyller trädgården, martonen är blå och mini kungsljuset är för sött med gula blommor och rosa mitt.
Alla grannar har fullt upp och det märks att det är sista dagarna va semester då alla grejar som tokar. Skönt att man har det lugnt ett tag till så man kan vila upp sig efter semestern.
kram till er alla


6 kommentarer:

  1. Så mycket vackert du visar. Allt är en smaksak hur man själv väljer och vilka färger man har möblerat med och inredningsstil, det är det som gör hemmen personliga och du har så många fina saker som är väl värd att bevaras som de är.
    Ja, sommaren hoppas vi få njuta av lite grann ännu, inte är det väl slut förrän sista augusti ;)
    Nu har vi fått sol och vindstilla och en perfekt kväll på havet med picknick :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar inne hos oss.
    Som du älskar jag det riktigt gamla rustika i original blandat med nyare vitmålad inredning. Det riktigt gamla har karaktär, charm och en egen hisoria värd att bevara många gånger. Du ser ut att ha ett jättefint hem fyllt av skatter... =)
    Våra "nyinkomna" kotavlor är genuina och väldigt gamla. Vi har endast skrubbat dem rena inför försäljning. Nationalskatt i mina ögon - väl värd bästa platsen i shabby chic kök!
    Kram =)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte allt behövs målas vitt, gillar när det är original också//Britt

    SvaraRadera
  4. Hej Sara

    Har inte hunnit titta förut på din blogg, men har nu gått igenom dina texter och bilder.
    Vill bara säga att jag tycker att du väldigt duktig på det du gör. Fortsätt i samma stil.

    Många kramar från en gammal gammal vän/ Camilla

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det. Spegeln är riktigt snygg. Du liksom jag verkar gilla gamla ting. Tack för titten hos mig.

    SvaraRadera
  6. Så fin din lilla spegel var med ängeln på, och din stora spegel var ännu finare. Det är ju fint att bryta av lite mot allt vitt tycker jag.
    Hoppas att din sommar har varit bra och att du är nöjd med den trots allt regn.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera