lördag 27 juni 2009

spaljer och hjärtan

Tänkte visa lite av spaljerna som jag själv gjorde i våras. denna ska en vingros klättra i den är idag bara 30 cm hög men den kommer väl.

Här har jag satt en kaprifol, en doftande så jag får njuta i min vilstol som ska komma till veckan.

Denna spaljen tog med arbete då jag försänkte in varje trappsteg, men här har jag inte hittat någon som klättrar en, tänkte blomma för dagen men den dog för fort så vi satsar på nästa år.
Köpte söta hjärthängare och zink hjärtan. Jag tycker det kan vara svårt att pryda väggaren, känns som att jag inte kan ha krokar och hängare överallt. Har svårt för tavlor vill gärna finna andra saker. Hyllor, krokar, speglar.






Jo jag måste berätta, jag har fått en ny vän idag, helt oväntat så fanns hon bara där. Jag är så glad och hon ville verkligen att vi skulle ses inte bara säga det.
Somnar lycklig idag.
kram till alla


1 kommentar:

  1. Jag satte också en Vildkaprifol i veckan. Har ett ställe där redan tre rosor och en clematis dött. Kaprifolen är mer tålig hoppas det går bra. En Clematis borde du kunna hitta till din fina spalje, finns ju mängder av färger och former! Hjärtana gillade jag mycket, letar själv efter något att sätta upp på en tråkig vägg ute....

    SvaraRadera