fredag 10 juli 2009

älska asfalten

Ja ser ni hur kärleken kommer från den hårdaste ytan. (klicka på bilden så syns det mer) Ser ni det inte använd fantasin.
En gamal sockerlådan med gamla hyvlar. Allt kan inte vara vitt vissa saker får vara som de va från ursprunget.
Min variegata di bologna blommar nu men är lite hängir för allt regn. Men jag tänker på polkagris.
Charles darwin har en väldigt fin gul färg men tyvärr så hänger även den lite.
Astilben blommar vitt och den syns tydligt i rabatteb bland allt grönt.
Ja äntligen slutade det regna. Jag passa på att springa ut och ta kort. Jag har haft besök idag och vart barnvakt en stund, vi gick ut i lannet och plockade en liter jordgubbar och gjorde en paj. De 3 som satt och dela jordgubbar va röd från topp till tå efter. Go vart den och trotts regnet följde dom medmig ut för att plocka. Goa ungar.
Sommaren känns långt borta och vi närmar oss de kylande kvällarna. Hoppas juli kan ge några fina grillkvällar till. Jag har fortfarande laxen och potatissalladen som måste provas. Och majsen och champinjonerna och grillspetten...nej nu vart jag hungrig.
Kramar till er




1 kommentar:

  1. Ännu fler underbara rosor!
    Hjärtat i asfalten var bara så sött. Ibland måste man stanna upp och titta lite extra.
    Din sockerlåda blev jag lite avvis på. Den är verkligen fin som den är.
    Du har många vackra saker hemma.
    Gillar den gröna girlangen du la på skåpet oxå.

    Har läst igenom din blogg och jag måste säga att du har verkligen varit med om en hel del.
    Det är starkt av dig att skriva om det till oss andra. Hoppas att det går framåt för dig nu, även om vägen är lite krokig ibland.

    Kramar Mari

    SvaraRadera