måndag 6 juli 2009

Blommorna förgyller för novellen

Ja trotts regnet var jag tvungen att fota mina blommor. Man missar ljkuset men färgerna blir fina.
Denna lilja kom som på posten. Förra året kom 1 upp och i år massor.

Det vackra mot det mindre vackra precis som i livet. Allt har en vacker och mindre vacker sida.
En ros som jag inte vet vad den heter, men ljust ljust rosa och alldeles underbar. Klättrar på söderväggen. Klippte ner den helt förra våren och den blomma mycket förra året och då även i år.
Min variegata di bologna börjar sätta knopp och de ser spännande ut.
Kinesisk smörboll med sin orange/gula färg lyser mot den röda tegelväggen.


"Det knackar på dörren, drar snabbt ner armen på tröjan och ropar kom in. Det var en skötare som vid fel tillfälle frågar hur det är, nu är det bra svarar jag med snabb röst. Det va blod på golvet och hon förstod att jag skärt mig. "
lovade ju en bit till av novellen. Det är kul att skriva och hade jag tid ( är sjukskriven då borde jag ha mer tid) så skulle jag skriva hela dagarna.
Längtar till veckan då bilen går mot kusten, ska njuta men leta inredningsbutiker och handelsträdgårdar.
Kram till alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar