lördag 4 juli 2009

rosor juvliga rosor

Denna åska vi slåss emot så åker datorn på och av. men nu testar jag innan det smäller igen.
Denna Crocus rose är juvlig första sommaren i min trädgård då jag planterade den i höstas som följande rosor

The pilgrim, inte fullt utslagen men mycket söt. Dåda dessa remonterar(blommar om )
och är ca 1 meter höga.
spännande att se Charles darwin slå ut, knoppen ser spännande ut.
Mina toffelblommor är små men charmiga
Mina amplar utanför dörren med hängnejlika. Vita amplar så klart!
Ja det kommer mer bilder på mina rosor. Jag svettas som aldrig förr och det bara rinner. usch. Men jag har blivit av med en växasäng idag så lite mer plats i dotterns rum, så lite ommublering.
Kram alla innan åskan slår ner




2 kommentarer:

  1. Underbara rosor i ljuvliga pastellfärger.
    Det skall absolut bli flera rosor hos mig efter att vi har bygget klart :)
    Men värmen då, vart tog den vägen? Här är det svalt och risk för nattfrost i natt på sina ställen, tvära kast i väderväxlingen. Hoppas att Fader frost håller sig långt ifrån mina blommor!!!
    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  2. Mmmm vilka härliga rosor!
    Tack för ditt besök hos mig, och ditt tips på kamera.
    Jag har inte riktigt bestämt mig än.
    Förhoppningsvis till hösten i alla fall :)
    Nu ska jag sitta och njuta av resten av dina fina bilder.

    Kram Mari

    SvaraRadera