onsdag 8 juli 2009

Jag börjar dagen med kaffet...

Ja efter slit i trädgården så förflyttar jag mig in och tar av mig de leriga stävlarna som lämnar tydliga spår på golvet.

Tar fram en bulle från skafferiet och lägger den på en servett...
Letar rätt på en bra bok med charm och romantik...
En kopp kaffe, eller vänta det får bli te med en skvätt grädde...
Nu har jag återfått energin till att göra mitt planteringsbord. Ser precis framför mig hur det ska se ut, klättrande klematis, ankarkrok, rejäl plank bänk i vitt ja det ska bli kul. Den ska fåvara svart då jag gillar den slitna rostiga locken.
Jag kan inte hata denna dag. Den har givit mig liv att tänka på och ett liv att förstå. Jag är inte som alla andra men alla är inte som andra. Jag hoppar för högt och måste bli lagom. Jag chansar på valen och missade mål. Kommer att tampas med hatet om det jag gjort. Jag kommer med mera styrka än innan men frågan om det räcker.
kramis alla



1 kommentar:

  1. Halloj ,vilken söt kopp. Va kul om du kommer hit till loppisen .Idag har det vart regnskurar o sol blandat .Kram /STINA

    SvaraRadera