fredag 3 juli 2009

Inreder inredningen

Ja värmen får en att få sting på det mesta men nu går AC och jag är inne. 30 grader är inte kul i stan. skulle bo i vattnet.
Men jag hittade en vild ros som jag snodde blommblad ifrån som jag torkade vilket gick fort i värmen.

Fick tag på 8 trådrullar för en 100:ing, vet iinte om det var ett fyndpris men svåra att hitta här.

Pianot som min pappa fick på sin 4 årsdag kan jag inte göra mig av med det får stå kvar i det ljusa rummet tillsammans med ett mörkt vitrinskåp och en mörk gamal byrå.
Duk tyngder i form av den vackraste blomman rosor
Det ljusa rummet som jag pratade om. Inte så mycket gjort här inne men gillar gardinerna. Och duken som min farmor handbroderat. Vilket slit. Tack farmor för den.


Ni som läst tidigare vet ju att jag skulle skriva en novell, jag har ändrat början till:
-Jag sprang som om jag vart jagad av vinden. Jag tar tag i eken som står på fru Anderssons gård.
Tack för alla snälla ord.
kram sara



1 kommentar:

  1. Du har så fint! Beundrar dina ideér. Jag blev inspirerad av "stegen" du visade. Nu har jag beställt 5 stycken! Olika Clematisi dem och lutade mot min trista (men bra) Thujahäck. Tack för inspirationen!!

    SvaraRadera